En het stopt niet! 16 t/m 27 juli 2007

Deze keer een zeer groot verslag, omdat we de laatste tijd veel gevist hebben, maar geen updates hebben geplaatst.

Maandag 16 juli:

Even pennen op een nieuw ontdekte sloot, leverde binnen korte tijd 2 karpertjes op de kant van 3 en 4 pond

Woensdag 18 juli:

Een mooie zonnige dag op het water leverde veel drukte op de Plas en omstreken op, daarom doken Dylan en ik de polder in met de boot, ik wist 1 mooie schubkarper van 8 pond te vangen. Na deze vangst even bij Tom kijken die op de Plas zat te karperen... Hier werd mij even later duidelijk gemaakt door de waterpolitie dat ik niet met zo'n snelle boot mag varen, gelukkig kwam ik er met een waarschuwing vanaf.

Vrijdag 20 juli:

Twee dagen voeren leverde weer vis op op de Plas, samen met Dylan en Tom kregen we 9 runs, maar we wisten er slechts 4 te verzilveren, waaronder de eerste zeelt voor Dylan in zijn leven en mijn eerste 20(+)-er op de Plas.

Mijn 2 vangsten al vroeg in de ochtend van 11 en 21 pond.
Mijn eerste op de Plas.
Dylan's eerste zeelt, 2 kilo gaf de weger bij deze vis aan.
En nog een mooie schub van 6,5 kilo.

Maandag 23 juli:

Op een plek waar we normaal altijd nachtvissen, gingen we even een avondje karperen en een beetje snoeken. Omdat Dylan de eerste run mocht, ging ik een stukkie verderop even met een Salmo Perch vissen en binnen 5 minuten had ik een leuke Esox van 65 cm.

Dionisia en Giovanni wilden ook even op de foto...

Vrij snel daarna kregen we toch de eerste run en konden we de karper achterna, want deze zwom om een bocht. Het was al snel duidelijk dat Dylan geen kleintje had gehaakt en dat bleek toen ik de vis schepte, een mooie schubkarper van 20 pond zwom even later weer weg.

En toen kwam de regen, veel regen! Midden in een hevige regenbui mocht ik nog een karper van 10 pond vangen.

De regen werd steeds erger dus zijn we gestopt en kwamen we drijfnat thuis.

Woensdag 25 juli:

Omdat het de vorige wel lekker ging met de vangsten op de HHS besloten we weer een dagje daar te vissen en deze keer ging Giovanni ook mee om de eerste karper van zijn leven te vangen. Al vrij snel kwam de eerste run en kon hij z'n eerste naar het landingsnet drillen. Niet groot met 4 pond, maar dat maakt niet.

Binnen een half uur wist ik er nog een te vangen van ook 4 pond en verspeelde Giovanni er nog eentje.

De runs bleven komen en even later kon Giovanni weer de strijd aan met een karper...

Zijn allereerste karperrecord verbetering, want even later lag er een mooie schubkarper van 10 pond op de onthaakmat!

En even later mocht Dylan ook op de foto met een karpertje van 5 pond.

Daarna werd het stiller, maar we wisten toch nog een brasem en twee karpers van 10 en 5 pond te vangen, wat het eindtotaal karpers op 6 zette.

Vrijdag 27 juli:

Net als vorige week vrijdag weer op hetzelfde plekkie karperen. En wederom met succes, want we wisten er weer 3 te vangen. Waaronder Dylan's eerste plas 20-er. En ik kon tussendoor nog een mooie snoek van 74 cm. kletsen.

Het had een nieuw PR kunnen zijn maar de karper voelde op sommige plekken wat leeg aan, maar alsnog een topvis met 20 pond.
11 pond.
8 pond.

Maandag 30 juli:

Weer eens een echte snoekvisdag met z'n drietjes! Al vrij snel wisten m'n vader en ik 2 kleine snoekjes van rond de 45 cm te vangen, waarna we naar de Plas gingen. Diep trollen, ondiep trollen, kanten afgooien, het diepe(re) afgooien, het maakte niks uit, we kregen geen stootje. Toen er eenmaal een flinke regenbui aankwam zijn we naar een brug gevaren om daar te schuilen, aasvis vangen en snoeken. De witvis lukte aardig, dus ging er eentje onder Dylan's dobber te water. Toen de regen net was gestopt schoot 'ie al onder water met een kolk, even wachten, BAM! De snoek was gehaakt en ging er meteen als een speer vandoor, om daarna als een boomstam naar boven te komen en dit herhaalde zich meerdere keren. Het was duidelijk... Dit was een meter, en jawel hoor. Dylan stond even later met een prachtige snoek van 1,02 meter te poseren.

We trolden verder en weer ving m'n vader een klein snoekie van 48 cm. In Oostzaan wist hij ook nog 2 snoekbaarzen te verspelen en ik een snoek. Vlakbij huis wist ik binnen een minuut 2 dappere snoekjes te vangen tussen de 35-45 cm. Het lijkt mij logisch dat er een paar jaar terug een goede paai is geweest, want de kleine snoekjes zijn duidelijk in de meerderheid.

Zo, nu zijn jullie weer helemaal up-to-date.