In Weddermeer tekeer! 3 t/m 10 augustus 2007

Begin dit jaar waren we op zoek naar een vakantiepark waar ook gevist kan worden, al snel vonden we het park Weddermeer en hier werd een weekje geboekt. Met de auto volgeladen gingen we richting Wedde, eenmaal bij ons huisje (nummer 27) aangekomen werden meteen de visspullen uitgepakt en kon het beginnen...

Vrijdag, dag 1

Voordat de hengels te water gingen, ging ik eerst even goed voeren met een spod en een katapult. Na een half uur waren er 4 mooie voerstekken aangelegd met boilies, pellets en hennep. Toen gingen de hengels te water en begon het wachten. Al snel kon ik de eerste vis landen, een brasem, niet waar we naar op zoek waren, maar het voeren heeft dus vis op de stek gelokt. Na het eten kwam de eerste serieuze vis, Dylan sloeg aan met de gedachte aan een brasem, maar het werd al snel duidelijk dat er iets groters aan de andere kant van de lijn zat. Een graskarper! Thuis lukte het maar niet om er een te vangen en hier is de eerste vis er meteen een. Even later lag Dylan's eerste graskarper van zijn leven op de zachte onthaakmat. De Waymaster gaf 12 pond aan en het meetlint 85 cm.

Vlak voor het opruimen om ongeveer 0.00 uur kon ik mijn eerste Wedderneer karper vangen. Deze woog ook 12 pond.

We eindigden de dag dus met 2 karpers.

Zaterdag, dag 2

's Ochtends, nog voordat alle hengels in lagen, kwam de eerste run en leverde een schubkarper van alweer 12 pond op.

's Avonds kregen onze buren bezoek die ook wilde karperen dus moesten we 1 voorgevoerde stek afgeven. We werden er die avond compleet uitgevist, want wij kregen 0 runs en het bezoek van onze buren kreeg 4 runs op 'onze' stek, hij wist er trouwens maar 1 te vangen. Het eindresultaat van de dag was 1 karper en 1 brasem op de karperhengels.

Zondag, dag 3

Om de vorige dag goed te maken besloten we vandaag vroeg op te staan. Al vrij snel kregen we de eerste run en kon m'n vader zijn eerste karper van de vakantie vangen.

Binnen een uurtje wist Dylan een schubkarper en ik een prachtige spiegelkarper te vangen.

Vlak hierna hebben we de hengels binnengehaald, zodat we o.a. konden zwemmen. Om ongeveer 17.00 uur gingen de rigs weer te water en al vrij snel volgde er een run. En kon Dylan een spiegel richting het landingsnet drillen.

Het duurde een tijdje voor er weer actie kwam, maar rond 22.30 was er weer een karper gehaakt. Een prachtige hoge spiegelkarper van 18 pond mocht vlak daarna met mij op de foto.

We wilden net beginnen met opruimen op het moment dat er weer een beetmelder ging piepen. Dylan ving een schubkarper en zette hier het eindtotaal van dag 3 op 6.

Maandag, dag 4

Omdat we gister 's ochtends redelijk goed vingen, besloten we weer vroeg de hengels in te gooien. We wisten er deze ochtend weer 4 te vangen, 2 schubkarpers en 2 spiegelkarpers.

Toen we rustig tv zaten te kijken, hoorden we ineens een bonk tegen het raam. Dylan en ik gingen even kijken wat het was en we vonden al snel een klein musje in het gras voor het raam. Die was tegen het raam aangevlogen en was in een soort van shock, want hij deed niks meer. Daarom nam Dylan 'm even mee naar de receptie, zodat die even de dierenambulance kon bellen. Tijdens het bellen bleek het musje zich wel weer goed te voelen, want hij besloot binnen te gaan vliegen. Nadat iemand van de receptie hem weer vasthad, liet Dylan hem buiten weer vrij.

Toen de hengels weer te water lagen, duurde het niet lang of ik kon al een klein schubje van 4 pond vangen.

Onze linkerbuurman wist vlak daarna ook zijn eerste karper van de week te vangen, terwijl wij er al 14 hadden. Tijd om daarover na te denken hadden we niet, want we moesten weer 'aan het werk' en kon Dylan een mooie spiegel van 16 pond vangen en ik slanke schub van 9 pond.

Hierna kregen we geen piepje meer, dus was het eindtotaal van deze dag 7.

Dinsdag, dag 5

De hengels lagen er weer vroeg in, maar we wisten helaas geen karper te vangen. Na het binnenhalen van de hengels zijn Dylan en ik weer gaan zwemmen in het zwembad. Toen we terugliepen naar ons huisje liepen over de brug heen en keken natuurlijk naar het water. Er lag wat brood in het water en er zaten karpers naar te happen. Dus heb ik zo snel mogelijk mijn penhengel omgebouwd om even te korsten. Eerst even voeren... Vrijwel meteen kwamen er karpers naartoe, dus ingooien maar. Het duurde even voordat mijn broodje gepakt werd, maar het gebeurde en kon ik een spiegel van 14 pond vangen.

Tijdens het drillen werden de andere gevoerde korstjes opgevreten, dus na het terugzetten van de spiegel werd er weer gevoerd. Een stuk of 3 spiegels pakten regelmatig een korstje van het wateroppervlak. Toen kwam er ineens een of andere rare gozer, die zo boven onze voerstek ging korsten. Dus ik zeg er wat van... Daar was hij het niet mee eens, want volgens hem is het niet mijn visplek. Hierna ben ik meteen maar gestopt, want dit was onzin. Na het eten ben ik weer even gaan kijken bij het plekje en je kon het wel verwachten, die sukkel stond daar te poseren met een schub van tegen de 20 pond om hem daarna zo op het zand te laten flikkeren. De hele slijmlaag naar de klote... Ik heb hem meteen maar even verteld dat ie een onthaakmat moet kopen (...en dat werkte want de volgende dag had hij er een gekocht). Eenmaal weer bij ons huisje besloot ik de rechterbuurman te helpen met vangen, want hij had de hele week nog geen stootje gehad. We bevoerden zijn stekken met ons voer, hij kreeg een van mijn zelfgemaakte onderlijnen en hij mocht met onze boilies vissen. Je raad het al... voor 0.00 uur kreeg hij 2 runs, waarvan hij er 1 ving. In de tussentijd hadden wij ook nog 2 karpers gevangen...

Wij besloten deze nacht door te vissen om de aantallen op te krikken. Maar het eindresultaat van deze dag was dus 3.

Woensdag, dag 6

Van 0.00 uur tot de ochtend wisten we weer 4 karpers te vangen.

Na het uitslapen zijn we weer gaan korsten, dit bleek duidelijk de manier te zijn om op het park overdag karper te vangen, want binnen een uur vingen we er 3 bij het bruggetje, met als grootste een van 16 pond.

Helaas kregen ook steeds meer andere vissers dit door, met als gevolg... dressuur op broodkorsten bij het bruggetje. De karpers kwamen nog wel omhoog, maar als ze eenmaal doorhadden wat er in het oppervlak lag (broodkorsten) waren ze met een grote kolk verdwenen. Die avond kregen we één run, wat duidelijk een grote(re) karper was, maar deze werd verspeeld. Deze dag hadden we dus 7 karpers gevangen.

Donderdag, dag 7

's Ochtends gingen wederom de hengels er vroeg in, dit resulteerde in 1 fluiter, de karper was helaas tijdens de run al door een overhangende takkenbos gezwommen. Gelukkig viste ik met een voorslag, dus de lijn brak niet, maar de karper werd wel verspeeld. Omdat de statische visserij steeds minder effectief leek te worden, dachten we dat korsten wel uitkomst zou bieden. Samen met Roland, die we tijdens het vissen tegen kwamen, struinden we het hele park rond. We spotten vele karpers, zelfs een koi, deze wilden helaas niet een lekker korstje pakken. In een klein slootje vlak bij het meer vonden we een stuk 4 karpers, hier werd de korst van Roland al vrij snel gegrepen door een spiegeltje van 8 pond.

De karpers daar bleven azen, dus voerden we nog wat zodat we later terug zouden komen. Toen we daar eenmaal weer aankwamen zat er al iemand anders te korsten. Daarom gingen we een klein stukje verderop staan zodat we alsnog op het plekje konden vissen, helaas wilden ze niet echt meer bijten, maar toen Roland net weg was, haakte ik tussen het riet een klein spiegelkarpertje maar hij bleef niet hangen. Dan moesten de stekken achter ons huis het maar doen, maar de hele avond kregen we geen stootje meer. Wij zelf vingen vandaag dus 0 karpers.

Vrijdag, dag 8, de laatste dag

De laatste ochtend voor ons op Weddermeer, we stonden op dat moment op 26 karpers, het zou toch wel heel mooi zijn als we de 30 zouden halen. Daarom gingen we nog 1 keer vroeg op... PIIIIIIIIIEEEEEEP! Gelukkig eindigden de laatste dag niet met niks, want ik mocht een aan 1 oog blinde schubkarper vangen.

PIIIIIIIIIEEEEEEP! Een andere karper had zich vergist in onze boilies, Dylan ving de allerlaatste karper van deze vakantie...

Tijdens het opruimen kwam een van de buren (die nog een week zou blijven) naar ons toe om onze boilies te vragen, hij had ons allemaal karpers zien vangen terwijl hij in de hele week, op zo'n 10-15 meter van onze stekken af, niks had gevangen, hij ging terug naar zijn huisje met een zak boilies en een zak hennep.

We hebben een zeer leuk leuke vakantie gehad en we eindigden dus met 28 karpers in een week, dit bleek helemaal niet slecht te zijn, want ik heb in het hele park alleen maar mensen gesproken die minder hadden gevangen.

Dit vakantiepark is absoluut een aanrader voor vooral karpervissers, één minpunt is wel dat veel karpers een verkloot bekje hebben.
Mensen die ook naar vakantiepark Weddermeer gaan of willen gaan, kunnen als ze informatie willen over het vissen op dit park even een mailtje naar mij sturen (zie contact).