Verandering van spijs doet eten... 7 oktober 2007

Vandaag weer eens snoeken de afgelopen week hebben we 3 nieuwe Liplures gekocht en 1 daarvan bleek vandaag favoriet.

Allereerst wil ik even zeggen dat we een nieuw fototoestel hebben, de Sony Cyber-shot moet ons heel mooie foto's op gaan leveren. Kijken of ie dat ook doet... 's Ochtends gingen we meteen naar de plas toe. Eerst moesten we witvis hebben. Dat ging echt heel slecht, maar met veel moeite vingen we toch genoeg visjes. We begonnen met zachtjes slepen met een vers gevangen aasvis en ondertussen een beetje met kunstaas gooien, maar na een heel rondje aanbeetloos besloten we de binnenwateren in te gaan en de plas te laten voor wat het was. Trollend visten we heel wat interessante stekken af. Bij een plek zagen we een snoek springen. Even een aasvissie te water dus... Tsjoep! Bam! 60 cm...

We trolden weer vele meters af en bij een bruggetje kreeg ik een snoeiharde aanbeet. Een paar meter lijn vloog van de reel af... De nieuwe Liplure zat zo te zien lekker vast dus een goede dril volgde. Toen de snoek redelijk moe bij de boot kwam pakte ik 'm uit het water. Een prachtige vis van 92 cm. mocht op de foto.

In een wijkje vlak bij huis wist mijn vader een klein snoekje van ongeveer 40 cm. te vangen aan een Skinner. Even later verleidde de Liplure weer een mooie snoek. Deze keer mat de vis 82 cm.

Dylan had vandaag niet zo'n geluk hij heeft alleen een snoek van rond de 70 verspeeld op de Swimbait. Het eindresultaat was dus 4 snoeken.