Laatste nachtsessie van 2006. 4/5-11-2006

Het plan was gemaakt, we gingen de laatste nachtsessie van 2006 op 4/5 november houden. Het is de laatste nachtsessie van dit jaar, omdat ik niet meer van mijn ouders mag. Ik ging samen met m'n broertje Dylan.

Om half 1 moest ik voetballen (3-0 gewonnen), dus ik kon daarna pas beginnen met opzetten/vissen. Dylan moest al om 9 uur, dus dat was geen probleem. Om half 4 begonnen we met opzetten en om 4 uur lag alles klaar. We gingen voor de karpers, maar als probeersel (op die plek) gooiden we ook een statisch geviste dode baars te water. We vingen zat aasvis en die baars lag al snel ook gereed. We bleven lekker witvissen, tot er een verlossende run volgde op een van de karperhengels! Dylan sloeg goed aan en begon te drillen. Binnen 5-10 minuten was ie binnen. Een schubkarper van 11 pond was voor even de pineut. En weer terug... Toen werd het een tijdje stil en toen het donker werd zijn we de tent in gegaan. Lorenzo kwam nog ff langs en om ong. half 11 gingen we slapen. Even voor 3 uur een lekkere fluiter en ik kon een (voor ons bekende) schubkarper van 15 pond vangen.

We gingen weer slapen. Om ong. kwart voor 7 weer een run. En ik kon weer de strijd aangaan met een karper. Al snel zwom de karper om een bocht, dus dan maar snel de boot in. In de boot begon de strijd pas echt, met de karper en met de wind. De karper nam de boot af en toe zelfs een stukje op sleeptouw en de wind blies ons steeds naar de kant als de moter in z'n neutraal moest. Na een half uur begon de karper moe te worden en konden we 'm scheppen. WAT EEN BAK! galmde er over het water, want zo'n grote karper heb ik nog nooit in het echt gezien. Snel naar de kant en snel m'n vader bellen. Die had zich vreselijk gehaast om op tijd te komen. De karper lag nog in t net in het water en toen hij er in keek, keek hij toch ook wel op van de grootte van de karper. Zo'n karper is toch wel wat lastiger uit 't water te tillen, kwamen we al snel achter. Toen de supervis op de onthaakmat lag was iedereen super trots en ik al helemaal, want dit moest gewoon weer een verbetering zijn van mijn record. We wogen de vis en de weegklok gaf 19 kilo aan! 38 pond! Yes!, een verbetering van 12 pond van mijn vorige record wat nog geen maand stond! Helemaal geweldig!

Super!

Helemaal te gek!

De karper kreeg na de foto's zijn vrijheid weer terug en van opwinding kon ik niet meer slapen. Wat een vis zeg! Het zou me ook niks verbazen als dit wel eens een van de topvissen zou zijn van de Zaanstreek!

Maar we gingen weer verder, maar het was niks meer. De dode baars heeft geen succes gehad, maar het was ook maar een probeersel. Om 12 uur was alles opgeruimd en gingen we naar huis. Het was een super laatste nachtsessie van 2006!