Weer een meter! 26-02-2007

Vandaag weer gesnoekt, deze keer niet met z'n tweeŽn, maar met z'n vieren! Giovanni en Dionisia gingen vandaag ook mee!

Voor het vissen moesten we nog wat witvissen hebben, dus Dylan ging 's ochtends even witvissen. Tijdens het witvissen kwamen Giovanni en Dionisia even kijken bij het vissen. Dylan vertelde natuurlijk het verhaal dat hij straks zou gaan snoeken in de boot. Giovanni en Dionisia wilden heel graag en ze mochten van hun ouders. Giovanni ging echt mee om zijn eerste snoek te vangen en Dionisia wou kijken. Toen we allemaal in de boot zaten en de witvisjes gevangen waren, begonnen we weer met trollen bij ons in de wijk. We kregen hier helaas geen een aanbeet. Toen zijn we naar de Gouw gegaan en bij de brug waar ik gister ook al een dikke snoek had verspeeld kreeg ik een harde aanbeet en net als gister bij de 1,05 metersnoek nam de snoek meteen een run door de slip! De snoek bleef diep vechten, maar na zo'n 3 minuten lag ze naast de boot en even later kon ik haar landen. Toen we haar goed bekeken wisten we het zeker, weer een meter! Snel de Screaming Devil (SD) (waar gister ook de metersnoek op werd gevangen) uit de bek gehaald en toen werd ze opgemeten, 1,03 meter gaf het meetlint aan. Hierna maakte Dylan een aantal mooie foto's en daarna kon ze weer gaan zwemmen.

Giovanni en Dionisia erg onder indruk van de snoek en Dylan en ik ook wel! Giovanni kreeg er toch ook wel vertrouwen in, want hij had ook een Screaming Devil aan z'n onderlijn hangen! Na 10 minuten trollen, dook er onder de brug een snoek op de plug van Giovanni, hij deed zijn best de snoek binnen te draaien, maar helaas verspeelde hij de snoek. Dat was jammer, maar Dylan en ik zeiden tegen hem, dat hij er nog wel eentje zou vangen. We trolden nog een klein stukje door en toen we over de plek van de metersnoek van gister waren getrold gingen we weer een stukje scheuren. Toen we bij de volgende plek begonnen met trollen had Giovanni al snel een knoop in z'n lijn, dus ik haalde die knoop er even uit. Maar tijdens dat stond Dylan te werpen met z'n Prologic 4Play Liplure. Opeens hoorde ik Dylan 'Ja ik heb er een!' zeggen. Hij stond een mooie snoek te drillen. Een mooie snoek van 81 cm. was voor even de klos.

Hierna zijn we weer naar DE 'Kolksloot' (waar het de laatste tijd niet meer kolkt) gegaan. Ook vandaag kolkte het er niet en we vingen er niks, maar op de terugweg helemaal weer aan het begin van de sloot onder de brug dook er weer een snoek op de Liplure van Dylan. De snoek kwam na even langs de boot en ik probeer de snoek te landen, maar net als gister: op het moment dat ik de snoek vastpak vliegt de plug uit de bek richting mijn hand, dus liet ik de snoek los. Helaas, maar de snoek is wel gevangen, want ik heb 'm vastgehad. Dit is nog foto van de snoek tijdens de dril:

Na deze snoek zijn we naar de plaatselijke jachtwerf gescheurd. Onder bruggetje is vaak wel een snoekje te vangen, maar vandaag wilde het niet. Dan maar weer naar de wijken van Oostzaan... Bij een hele grote brug onder de snelweg door is het Giovanni die een snoek te pakken had, zenuwachtig als hij was stond hij te drillen.

Als deze snoek gevangen werd, dan zou dat zijn eerste gevangen snoek zijn! Toen de snoek eenmaal naast de boot lag greep ik de snoek al snel in de kieuwgreep. Nadat ik de snoek in de boot had getild kon Giovanni het niet laten om YES! te schreeuwen en dat is te begrijpen als je net je eerste snoek heb gevangen. De snoek was 71 cm. lang. Dylan schoot nog wat mooie plaatjes en daarna zette Giovanni zijn snoek zelf netjes terug.

Na de vangst zei Giovanni meteen dat hij deze plug (SD) er de hele dag aan zou houden en dat gebeurde... In een van de wijken van Oostzaan hebben we nog even met aasvissen zitten vissen op een plek waar de snoek in grote aantallen jaagde, maar de verdwijnende dobber waar we op hoopten kwam niet. In de volgende wijk waar ook de sloot: de 'Hane 2' zich bevindt kolkte de snoek als gekken, maar ze hadden geen zin een ratelende SD of een wankelende Liplure. In de volgende wijk wel... Na een stukkie scheuren kwamen we aan bij de volgende wijk. Onder het bruggetje kreeg de SD van Giovanni het weer aan de stok met een snoek! Giovanni deed hard zijn best de snoek te vangen en dat lukte.

Zijn tweede snoek, een snoek met een rare gespleten bek van 80 cm., was gevangen, dat is dus ook zijn eerste nieuwe record!

Dit bruggetje levert wel vaker meerdere snoeken op, dus trollen we er nog een keer doorheen... BAM! Deze keer was mijn SD gegrepen! Weer een snoek van 80 cm. (een andere) werd gevangen.

Na deze snoek zijn we naar de snackbar gescheurd en hebben daar een patat en frikadellen gegeten. Toen het eten op was zijn we weer naar 't Kalf gegaan. We zijn nog een aantal wijkjes doorgetrold, maar het leverde niks op. Na een half uurtje zijn we gestopt. Het eindresultaat: 2 snoeken voor Giovanni, 2 snoeken voor Dylan en 2 snoeken voor mij.